Vrabinec:Jízda zbrojnošů a Lakomá husa - zrušeny !!!!

Jízda zbrojnošů - počátek

Oblast Území Čech, České Středohoří
Stát Česko
Vrchol(y) Vrabinec 400m
Obtížnost (dle průvodce)* Lehká (B)

Krása Pěkná  2/3 -
Tech. náročnost Mírně obtížné (B)  2/5 -
Exponovanost Není exponované  1/3 -
Kvalita jištění Perfektní  3/3 -
Návštěvnost Navštěvovaná cesta  2/3 -

parkoviště - Jízda zbrojnošů - vyhlídka - Lakomá husa - parkoviště

1 km  směrem od obce Těchlovice.
Příjezd autem: Z Ústí nad Labem po pravém břehu směr Děčín Na severní straně Těchlovic vpravo směr Babětín, Verneřice. Asi 700 m za železničním přejezdem v Těchlovicích odbočuje vlevo k hradu Vrabinec červená turistická značka. Od silnice vystupujeme k hradu po této značce. Parkování je zde velmi problematické – místní se, celkem pochopitelně, brání stání aut na jejich pozemcích.

Od silnice stoupáme po červené značce až k přístřeškům pod hradem.

Cesta zbrojnošů: od přístřešků stoupáme k hradu a skály obcházíme zprava. Ve vlastním hradu vlevo vede značená cesta na vyhlídku na Střední věži, která je zajištěná řetězy. My pokračujeme mezi Střední a Hlavní věž k nástupu cesty. Čas:20 minut.

K cestě Lakomá husa nastupujeme také od přístřešků. Stoupáme ke skalnímu masivu s hradem, ale tentokrát se držíme levého úbočí a hrad –věž Pevnost - začínáme obcházet zleva. Krátký traverz vlevo podél skal a dostáváme se k počátku zajištěné cesty. Čas: 10 minut

POZOR !! Všechny ferraty v dané lokalitě byly počátkem roku 2021 odstraněny!!!

Cesta zbrojnošů: Cesta traverzuje skály pod hradem a je spíše vyhlídkového charakteru. Traverz zpočátku lehce klesá, obchází Malou věž, v závěru pak opět stoupá ke zdi hradu. Zde vpravo odbočka na skalní pilíř – na vyhlídku – obtížnost A. Cesta je vhodná pro děti. Cesta vyúsťuje na hraně skály k normální turistické cestě zajištěné řetězy – zajištěný chodník. Tím vystoupáme na Střední věž.

Cesta Lakomá husa stoupá pozvolna v levém úbočí a hradu dosáhne u společného konce s cestou Jízda zbrojnošů. Kde vpravo vede na Střední věž řetězy zajištěná cesta – zajištěný chodník – a vlevo odbočuje odbočka na vyhlídku

Cesta vyúsťuje na hraně skály k normální turistické cestě na Střední skálu - vyhlídku - která je zajištěná řetězy jako zajištěný chodník. Zde končí také cesta Lakomá husa, kterou můžeme využít i k sestupu.