Rifa Klettersteig (B-D/E)

Oblast Alpy-Severní vápencové - Západ, Silvretta
Stát Rakousko
Vrchol(y) -
Obtížnost (dle průvodce)* Těžká (C/D)

Krása Pěkná  2/3 -
Tech. náročnost Těžké (C)  3/5 -
Exponovanost Exponované  2/3 -
Kvalita jištění Perfektní  3/3 -
Návštěvnost Navštěvovaná cesta  2/3 -

lezecká stěna s 5 cestami: B/C, 2xC, C/D, D/E

2 km JV  směrem od obce Gaschurn.
Z Bludenz jedeme montafonskou silnicí č. 188 do Gaschurnu. Asi 2 km za ním je na silnici č. 188 tunel. Těsně před tímto tunelem odbočíme vpravo a po asi 100 m je vlevo parkoviště.

Těsně vedle parkoviště je odpočinková plocha s přístřeškem, WC, stolem, dětskými vodními hrátkami a za ní je lezecká stěna.

Na stěně je 5 vertikálních cest propojených v horní části dlouhým traverzem. Popis cest zleva:
1. nejtěžší cesta - obtížnost D/E. Strmě vzhůru, náročné přepínky. Nahoře se stýká s cestou č. 2.
2. cesta obtížnosti C. Je o trošku obtížnější než cesta č. 3 - zejména u 2 přepínek ve strmé části. Nahoře se stýká s cestou č. 1. Od obou cest můžeme pokračovat vpravo traverzem přes lanový most - obt. B. Lanový most je zajímavý tím, že jistící lana nejsou po stranách, ale jsou obě nad sebou. Na druhé straně mostu vyúsťuje cesta č. 3
3. cesta obtížnosti C. V horní části lehounký převísek. Nahoře vyúsťuje u pravého konce lanového mostu. Vpravo pak můžeme pokračovat traverzem obtížnosti C. Větší část traverzu snazší, 2 lehce vytlačující místa. Traverz nás dovede k cestě č. 4. Ta je nejsnazší a nejvhodnější pro sestup.
4. cesta obtížnosti B/C. Je nejsnazší a nejvhodnější pro sestup. Od ní je možno také pokračovat v traverzu dále vpravo k cestě č. 5. Tato část traverzu má obtížnost C, kramle, nejtěžší místo pod převískem, kde jistící lano vede vlevo z opět vpravo.
5. cesta obtížnosti C/D. Spodní 1/3 kramle, pak přírodní stupy, nahoře u přepínek kramle a jinak i přírodní stupy.

Všechny trasy je možno absolvovat za 60-80 minut.