Fallbach Klettersteig

Vodopád - cesta vede vpravo od vodopádu

Oblast Alpy-Centrální rakouské, Ankogel Gruppe
Stát Rakousko
Vrchol(y) Stěna vedle vodopádu, možno pokračovat na Loibspitze 2229m
Obtížnost (dle průvodce)* Velmi Těžká (E)

Krása Unikátně krásná  3/3 -
Tech. náročnost Extrémně těžké (E)  5/5 -
Exponovanost Velmi exponované  3/3 -
Kvalita jištění Perfektní  3/3 -
Návštěvnost - -

Stěna vpravo vedle vodopádu, sestup obloukem vpravo

0 km V  směrem od obce Koschach.
Ze silnice č. 99 Spittal - Katschberg odbočíme v Gmundu do údolí Malta a údolím 10 km k z dálky viditelnému vodopádu. Parkoviště je přímo pod ním.

Od parkoviště stoupáme cestou pod vodopád. Méně znatelnou pěšinou odbočíme vpravo, kde je přes potok most tvořený dvěma kládami + zajištění lanem. Přejdeme na druhý břeh a stoupáme pod skály.

Po několika snadných metrech je část C/D, na které si vyzkoušíte své předpoklady pro další cestu. Cesta vede často v hladkých plotnách. Při problémech v této části ukončete výstup na vyhlídce před lanovým mostem. Po prvém těžším úseku je lehčí partie na skále místy s trávou. Následuje spodní velmi těžký úsek ve svislých hladkých plotnách D, výše C/D. Snazší traverz vlevo C a členitější skálou vzhůru. Vpravo od nás je na skále vyhlídka pro turisty, kde je možno cestu ukončit. Následuje jednostopý lanový most do další stěny.
Od lanového mostu dosti strmě vzhůru. Zde je přidáno dokonce několik umělých chytů. Stoupáme obloukem po stěně poměrně hladké - obt. D, později opět více chytů i stupů. Míjíme krabici s vrcholovou knížkou. Klíčovým místem je traverz vlevo C/D, který dost tahá za ruce, za kterým následuje výšvih obt. E - asi 2m - vyžadující sílu v lehkém převisu. Následuje stoupající traverz vpravo hladkými plotnami obt. D a teprve pak si můžeme oddychnout. Další stěnka C/D a C. Následuje traverz vlevo. Na počátku asi 2m od vyvěrající vody zvlhlá skála trochu klouže. Další část již neklouže, ale obt. D/E pokračuje. Po dosažení hrany jsme u vodopádu a nyní již několik metrů snadno na konec skal do lesa.
Celá trasa je jištěna tenčím ocel lankem 8mm a na většíně trasy / zejména na místech kde není moc přirozených chytů/ je vedeno navíc ještě 16mm silné lano šikovné do ruky.

Od konce klettersteigu pár metrů vzhůru k cestě ohražené zábradlím. Přelezeme zábradlí a sestupujeme vpravo až na silnici na počátku obce. Po silnici pak asi 300 m na parkoviště.
Nebo je možno pokračovat od zábradlí po cestě vzhůru chodeckou cestou na Loibspitze 2229 m.