Luft unter den Sohlen

Oblast Alpy-Centrální rakouské, Nockberge
Stát Rakousko
Vrchol(y) Klettersteig v cvičných skalách
Obtížnost (dle průvodce)* Velmi Těžká (D/E)

Krása Unikátně krásná  3/3 -
Tech. náročnost Extrémně těžké (E)  5/5 -
Exponovanost Velmi exponované  3/3 -
Kvalita jištění Perfektní  3/3 -
Návštěvnost - -

Klettersteig v cvičných skalách Breitwand

0 km Z  směrem od obce Döbriach.
Ze silnice č. 99 Spittal - Katschberg nebo A10 U Spittalu odbočíme k jezeru Millstadt See. /Ze Spittalu po č. 99 na Katschberg a na prvé větší křižovatce vpravo k jezeru. Sem ústí i sjezd z dálnice./
Podél jezera přes Millstadt až na druhý konec do Döbriachu. Zde neodbočujeme vpravo na Döbriach-See, ale pokračujeme rovně do vlastního Döbriachu.
Ji6 před Döbriachem uvidíme ve vsi u silnice kostel. Odbočíme před vsí vlevo k myčce aut a silničkou od ní jedeme do Döbriachu. Prvými budovami vesnice jsou stavebniny Obweger. Parkujeme někde zde, kde to podmínky dovolí, nebo kousek sjedeme uličkou Kirchgusse. Zde několik parkovacích mist ihned na počátku sjezdu nebo pod kostelem. Döbriach je letovisko u jezera a proto je zde s parkováním problém.

Od Obwegeru po značené trase ke stěně Breitwand. Cestou místo se stolky a vodou pro odpočinek. Od nástěnky mineme zonu A a asi po 20 m vzhůru k nástupu klettersteigu.

Od nástupu několik kroků traverz vlevo v hladkých plotnách, pak strmý výstup C/D a pokračuje lehčí traverz. Následuje dosti hladká stěnka C/D, výše výstup podél spáry vzhůru a další cesta v plotnách vlevo vzhůru . Hladkými plotnami bez chytů vpravo vzhůru, vlevo na hraně převísek D a vzhůru na další etáž. Následuje stěnka C. V hladké skále vzhůru a mírně vpravo C/D.
Zde lavička k posezení a vrcholová knížka. Nad nimi je nejtěžší úsek. Traverz v hladkých plotnách vlevo, obloukem vzhůru a pak traverz vpravo a komínkem vzhůru k vlajce. Obtížnost D je zde poctivá. Dle popisu nejtěžší místo v závěrečném komínku D/E [ mně osobě připadal traverz D těžší].
A jsme na vrcholku u tyče s praporem. Odtud je již jen několik metrů A/B do lesa.
Výhodou cesty je možnost častého odpočinku na výrazných etážích. Jde o sportovní klettersteig.

Lesem po hraně nad skalmi, později svahem dolů, podél ocelových lan, níže již bez nich zpět k nástěnce a výstupovou trasou zpět.