Hans-von-Haid-Steig

Oblast Alpy-Sev. váp. - Východ - Raxalpe, Raxalpe
Stát Rakousko
Vrchol(y) Preinerwand 1783m
Obtížnost (dle průvodce)* Těžká (C/D)

Krása Unikátně krásná  3/3 Krásná  2,4/3
Tech. náročnost Velmi těžké (D)  4/5 Mírně obtížné až těžké (B/C)  2,7/5
Exponovanost Velmi exponované  3/3 Mírně exponované  1,6/3
Kvalita jištění Perfektní  3/3 Dobré  2,7/3
Návštěvnost - Velmi navštěvovaná cesta  2,1/3

P - Rax Seilbahn - Seehutte - Haidsteig - Preinerwand - Rax Seilbahn -P

1 km S  směrem od obce Hirschwang d. Rax.
Parkujeme na parkovišti u stanice lanovky Rax Seilbahn . Příjezd např. od Neunkirchenu na JV do Gloggnitzu a odtud na Reichenau a dále do Hirschwang d. Rax a k lanovce
Druhou možností je použít jako východiště Prein a.d. Rax od Reichenau - parkoviště Griesleiten 860m .

Lanovkou Rax Seilbahn vzhůru a dále k Ottohausu. Po značce směr Neue Seehutte. Odtud sestup do údolí pod Preinerwand. Kolem ostruhy dále až k nejnižšímu bodu skalní stěny.
Pokud parkujeme v Prein a.d. Rax vystoupáme po žlutých značkách směrem k chatě Waxriegelhaus až do výšky 1020m a pak vpravo po zelené značce cestou Hozknechtsteig směrem na Seehutte.

Cesta má dva nástupy: starý - Alter - Haidsteig ve výšce 1300m a nový - Neuer - Haidsteig ve výšce 1350m /modré značky/. Obě varianty se výše spojují ve výšce 1500m. Alter Haidsteig začíná ještě více vpravo - obchází prvou stěnu snazším terénem - je lehčí a vyhýbá se technickým obtížím v dolní části. Neuer Haidsteig začíná slepičím žebříkem a velmi vzdušným traverzem. Následuje strmý úsek k místu spojení obou cest. Výše je další úzký "slepičí" žebřík a nad ním pokračují těžké partie.
Cesta je těžká - C, místy D.

Cesta končí asi 150m západně od vrcholu Preinerwandu 1783m. Odtud sestoupíme po značené cestě podle místa parkoviště buď k Ottohausu a dále pěšky či lanovkou dolů, nebo do Griesleitenu zajištěnou cestou Preinerwandsteig na Bachingerbrundl. V případě dostatku času a sil lze spojit s opakovaným výstupem cestou Königschusswand Steig.