Alpiniweg - Strada degli Alpini

nádherný traverz v poslední části

Oblast Alpy-Dol.-Sever - Sextenské D., Sextenské Dolomity
Stát Italie
Vrchol(y) sedlo Passo della Sentinella 2717m
Obtížnost (dle průvodce)* Lehká (B)

Krása Pěkná  2/3 -
Tech. náročnost Mírně obtížné (B)  2/5 -
Exponovanost Exponované  2/3 -
Kvalita jištění Perfektní  3/3 -
Návštěvnost Navštěvovaná cesta  2/3 -

Rif. Lunelli - Passo della Sentinella - Alpiniweg - Rif. Carducci

8 km JV  směrem od obce Moos.
Parkujeme u chaty Rif. Lunelli 1568m. Sem se dostaneme ze silnice Moos - Cortina d`Ampezzo odbočkou pod sedlem Kreuzbergpaß.

Od parkoviště stoupáme po cestě č. 101 k chatě Rif. A. Berti 1950m. Odtud pokračujeme po cestě č. 101 do mohutného údolí, kterým stoupáme sutí vzhůru do sedla Passo della Sentinella 2717m.
Alternativa z údolí Fischleintal viz popis sestupu.

Při výstupu do Passo della Sentinella je možno odbočit i na Rotwand Sp.2965, kde jsou pěkné zbytky opevnění. /cca 1.5 - 2h podle zvolené cesty/
Ze sedla dost strmě dolů - nejtěžžší úsek cesty k sedlu Elferscharte. Následuje již méně náročný traverz. Lana končí pod bivakem Mascabrom a cesta dál klesá sutí. Další zajištěný úsek je v traverzu hřebene od Hochbrunner Schneid. Nakonec výstup do sedla.
Na cestě mohou být douho zbytky sněhu, což může být ve strmých úsecích nebezpečné !

Ze sedla můžeme buď odbočit dolů k jezírku a a dále po cestě č. 103 k chatě Rif. Zsigmondy-Comici 2224m a odtud sestup na Fischenboden /2h/. Zde je třeba mít druhé auto; nebo může být výhodnější parkovat auto u hotelu Dolomitenhof na Fischleinbodenu, odtud projít trasu opačným směrem po cestě č. 103 přes Talschlusshütte na Rif. Zsigmondy-Comici , přes Alpiniweg a sestoupit ze sedla Elferscharte po cestě č. 124 zpět k Talschlußhutte - celkem cca 9-10h.
Nebo je možno odbočit vlevo do sedla Forc. Giralba a po cestě č. 103 sestoupit k chatě Rif. Carducci 2297. / 1h/ Odtud je možno navázat na ferraty Aldo Roghel a Cengia Gabriella /pokud je to jednodenní akce, je asi vhodnější absolvovat v opačném směru/.