Via ferrata Francesco Berti, Carlo Minazio, Alfonso Vandelli = Okruh Sorapis

Oblast Alpy-Dolomity-Sever, Sorapis
Stát Italie
Vrchol(y) sedlo Forcella del Bivacco 2670m
Obtížnost (dle průvodce)* Velmi Těžká (D)

Krása Pěkná  2/3 Pěkná  2/3
Tech. náročnost Velmi těžké (D)  4/5 Velmi těžké (D)  4/5
Exponovanost Exponované  2/3 Exponované  2/3
Kvalita jištění Občas by slabší povaha uvítala víc  2/3 Občas by slabší povaha uvítala víc  2/3
Návštěvnost - Nepříliš navštěvovaná  1/3

Via ferrata Francesco Berti, Carlo Minazio, Alfonso Vandelli

6 km V  směrem od obce Cortina d`Ampezzo.
Parkujeme v sedle Passo di Tre Croci 1809m .

Od pakroviště nastupujeme po cestě č. 215 / alta Via delle Dolomiti 3/ k chatě Rif. Vandelli 1928m. Od chaty pokračujeme vpravo kolem jezera po cestě 215/242 do sedélka. Cesta se stáčí vpravo přes škrapová pole. Zde odbočuje cesta 215 vpravo a my pokračujeme po 242 ve směru bivak Slataper.

Od rozcestí na žebro / obtížnosti II/ , následuje nenáročný traverz. Pak začíná vlastní Via ferrata Francesco Berti: nejprve pokračuje traverz, sestup s římsy po žebřících a strmý výstup po žebřících dalším žlebem vzhůru. Pozor na kamení ! Zde těžké. Následuje lehký stoupající traverz do sedla a sestup k bivaku Slataper 2600m. Odtud pokračujeme po č. 247 - Sent. Carlo Minazio - nejprve serpentinami dolů, pak odbočujeme vlevo. Značení v trávě špatně znatelné. Pokračujeme v traverzu směr bivak Comici. / sem 3 - 3,5 h/ Kousek dolů, pak nahoru pod skály a dále po římse pod skalami. Několik míst zajištěno - lehké. Nakonec dolů přes velké boční údolí. Pokračuje traverz v kleči serpentiny a nakonec vzhůru na hřeben. Přes něj dolů do doliny k bivak Comici 2020m. / Sem 6-7 h/ Od bivaku vzhůru po cestě 243 . Táhlé stoupání na hřeben - zde Via ferrata Alfonso Vandelli. Mírně obtížné. Cesta sleduje klesající vrstevnatost terénu, místy žebříky. Přes krasové plato k chatě Rif. Vandelli . Sem 8 - 9 h.
Celá cesta je náročná svou délkou a v případě zhoršení počasí i oreintačními problémy.

Sestup na parkoviště výstupovou cestou.