Naturfreundesteig a Hernlersteig na Traunstein

Oblast Alpy-Sev. váp. - okolí Salzburgu, Hornorakouské Předalpy
Stát Rakousko
Vrchol(y) Traunstein 1691m
Obtížnost (dle průvodce)* Lehká (B)

Krása Pěkná  2/3 Pěkná  2,2/3
Tech. náročnost Mírně obtížné (B)  2/5 Lehké až mírně obtížné (A/B)  1,8/5
Exponovanost Velmi exponované  3/3 Mírně exponované  1,6/3
Kvalita jištění Perfektní  3/3 Perfektní  3/3
Návštěvnost - Navštěvovaná cesta  2/3

P - Naturfreundesteig - Gmundenerhütte - Traunsteinu - Gmundenerhütte - Hernlersteig - P

5 km J  směrem od obce Gmunden.
Parkoviště poblíž bufetu Moaristidl. Gmunden leží kousek jižně od dálnice Linz - Salzburg. V Gmundenu přes hl. ulice, vlevo po nábřeží a tam kde se hl. ulice odklání od břehu opět vpravo. Úzkou ulicí po nábřeží až pod srázy Traunsteinu.

Od parkoviště vpravo podél břžehu po cestě uzavřené závorou k nástupu. Ke konci cesta mírně stoupá a prochází dvěma tunely. Za tunelem vlevo nástup cesty.

Klettersteig Naturfreundesteig začíná po první skalce setpentinami v lese. Po chvíli začínaji další skalky s žebříky. Pak lana na zajištění traverzů i výstupů. Cesta rychle stoupá. Velké převýšení i výhledy. V druhé polovině výstupu je již zajištěných úseků méně - snadné. Další lana až u chaty Traunteinhaus - zde průlez skrz skalní okno. Zajištěná část cesty má asi 600 m.
Od chaty sestup a opětovný výstup 10 minut k chatě Gmundenerhütte 1661m a odtud dalších 10 minut na vrchol Traunsteinu 1691m.

S vrcholu sestup zpět směrem k chatě Gmundenerhütte 1661m a dále pokračujeme zajištěnou cestou Hernlersteig. Cesta je snadná, 300 m převýšení zajištěno lany. Několik žebříků.