Via ferrata Giovanni Barbara – Via ferrata Lucio Dalaiti

Oblast Alpy-Dolomity-Sever, Fanes
Stát Italie
Vrchol(y)
Obtížnost (dle průvodce)* Lehká (A)

Krása Pěkná  2/3 Krásná  2,4/3
Tech. náročnost Mírně obtížné (B)  2/5 Lehké až mírně obtížné (A/B)  1,6/5
Exponovanost Exponované  2/3 Není exponované  1,2/3
Kvalita jištění Perfektní  3/3 Perfektní  3/3
Návštěvnost Navštěvovaná cesta  2/3 Velmi navštěvovaná cesta  2,2/3

P – Cascata Fane - P

5 km S  směrem od obce Cortina d’Ampezzo.
Po 5 km z Cortiny na Dobbiaco odbočka vlevo do odpočinkového parku s koupalištěm.

Jdeme od závory nejprve po silničce / značená cesta č. 10/, později po pohodlné polní cestě po šipkách Ponte Outo (Alto) a Cascata až k označené odbočce doprava .

Cestu lze co do obtížnosti rozdělit na dvě části – sestupová část, kterou většina turistů využije i k návratu, je výjimečně snadná, druhá, výstupová část už je opravdovější zajištěná cesta a obsahuje i několik mírně obtížných úseků.

Hned u odbočky začínáme klesat skalním úbočím soutěsky vodopádů podél ocelových lan, ovšem po téměř parkové cestičce. Dojdeme pod vodopád a podél lana projdeme těsně u skály za oponou padající vody. Prostoupíme mikro-soutěskou k další části kaskády, kde cesta poněkud méně zřetelně klesá dále dolů přes kameny a občas přes potok. Následuje snadný ale mokrý sestup po žebříku, přes který teče voda a po chvíli jsme na dně soutěsky.

Přejdeme po ocelové lávce a podél ocelových lan nastupujeme do dalšího úbočí soutěsky, které traverzujeme až do konce cesty. Zde se střídají neexponované lezecké úseky, některé spíše mírně obtížné, s exponovanějšími snadnými chodeckými úseky. Nakonec dojdeme na místo, kde byl začátek ferraty. Výstupová část je postupově mnohem zajímavější než technicky zcela snadný sestup.

Návrat stejnou cestou. Lze s výhodou spojit s krátkou ferratou Via Cengia Mattia na dalším vodopádu téhož potoka.