Hochtausing - Tonisteig

Oblast Alpy-Sev. váp. - okolí Totes Gebirge, Totes Gebirge
Stát Rakousko
Vrchol(y) Hochtausing 1823m
Obtížnost (dle průvodce)* Lehká (B/C)

Krása Pěkná  2/3 -
Tech. náročnost Mírně obtížné (B)  2/5 -
Exponovanost Není exponované  1/3 -
Kvalita jištění Občas by slabší povaha uvítala víc  2/3 -
Návštěvnost - -

P - Hochtausing - Tonisteig - P

4 km  směrem od obce Stainach.
Parkujeme ve Wörschach-Schönmoos v údolí Ennstal. V Stainachu / na silnici č. 146/ asi 200 m za odbočku k soutěsce Wilde Kalmm /zajímavé, vstupné/ a po šipkách k chatě Hochmölbinghütte až k závoře.

Z parkoviště značenou cestou č. 281 směrem na chatu Hochmölbinghütte. Asi ve výšce 1400 m odbočka na klettersteig. /Pozn. pro směr cesty, kdy vystupujeme Tonisteigem vzhůru, zde pokračujeme dál až do sedla 1580m cestou 278 na polanu Schneehitzalm 1611m, neznačenou cestou po louce na JV do sedla cca 1580m a červeně značeným chodníkem k počátku Tonisteigu/.

Cesta dál prudce stoupá, na skalkách dráty s oválnými madélky, místy nejištěné obt. I. S vrcholku pěkný výhled. /na vrchol cca 1,5h/. Po 5 minutách sestupu začíná Tonisteig./ obt. B, nekolik mist C, převýšení 70 m/. Cesta by se měla jít asi opačně aby výstup byl těžší cestou.

Dále cesta vede po hřebeni a vpravo dolů do sedla, dolů a po značené cestě k parkovišti / viz nástup pro opačný směr/.