Imster Klettersteig

Oblast Alpy-Severní vápencové - Západ, Lechtalské Alpy
Stát Rakousko
Vrchol(y) Maldonkopf 2632m
Obtížnost (dle průvodce)* Velmi Těžká (D/E)

Krása Unikátně krásná  3/3 Krásná  2,6/3
Tech. náročnost Velmi těžké (D)  4/5 Velmi těžké až extrémně těžké (D/E)  4,5/5
Exponovanost Velmi exponované  3/3 Velmi exponované  2,8/3
Kvalita jištění Perfektní  3/3 Perfektní  3/3
Návštěvnost - Docela navštěvovaná  1,6/3

P - Muttekopfhütte - klettersteig - Maldonkopf - klettersteig - Muttekopfhütte -P

2 km Z  směrem od obce Imst.
Hochimst u dolní stanice lanovky na Untermarkter Alm.

a. Z parkoviště 1050m výjezd lanovkou na horní stanici Vorderes Alpjoch 2050m a odtud sestup zajištěnou cestou dolů k chatě Muttekopfhütte 1934m.
b. Je také možno vyjet jen k přestupní stanici lanovky Untermarkter Alm 1491m a odtud pěšky pokračovat vozovou cestou na Obermarkter Alm - Latschen H 1623m a odtud dále po cestě 621 /27/ na chatu Muttekopfhütte. V tom případě je doba výstupu cca 1,5 h delší, 450m převýšení navíc.
c. Pokud chceme absolvovat celý výstup pěšky, vyjdeme z parkoviště cestou 621 /27/ nejprve po prašné silnici, vpravo od lanovky na Obermarkter Alm - Latschen H 1623m a odtud dále po cestě 621 /27/ na chatu Muttekopfhütte. V tom případě je doba výstupu cca 880m převýšení navíc, 2 h delší.

Od chaty Muttekopfhütte strmě vzhůru do údolí Scharnitzkar po cestě 622 a asi po 15 minutách odbočka k nástupu klettersteigu. Stoupáme pod skály. Nástup cca ve výšce 2200m.

Cesta vede přímo hranou výrazného žebra. Obt. D, několik míst E. Na konci žebra suťová terasa - po jejím okraji. Pak opět vzhůru, dost strmě, věžičky. Těmi dál až pod vrcholový výšvih. Zde vpravo úniková cesta sutí dolů. Následuje výstup svislou stěnou - vlevo, pak šikmo vpravo vzůru a za hrankou zářezem vzhůru, některé úseky velmi hladké. Přes další věžičky na vrchol.
Sestup opět zajištěnou cestou do sedla. Sestup obt. C, poslední 2 metry D/E.

Sutí rychle dolů, obejít žebro a výstupovou značenou cestou k chatě Muttekopfhütte. Dolů viz nástupové cesty.